onsdag 3 december 2014

tredje december

Den här dagen har kantats av mensvärk och irritation. Men så får det va ibland. Nu är jag hemma, sitter och dricker teet från min kalender, äter pepparkakor och ska strax titta på dagens avsnitt av julkalendern på tv. Mysigt. När jag har gjort det måste jag dock kasta mig in i mattens värld ett par timmar. Mindre mysigt.

I morse, innan jag sprang till bussen öppnade jag det tredje paketet i min ihopsnickrade kalender. I paketet låg denna tygpåse som jag köpte på TGR för en fullt överkomlig summa. 



Jag har ofta tygpåse till skolan, om jag inte har min kånken, men eftersom att jag bär både anteckningsböcker, en dator och en massa andra saker blir det lite väl tungt och mina stackars tygpåsar går sönder. Antingen så är det mina nycklar som spetsar tyget, eller så är det sömmarna, men allra oftast är det banden som inte orkar och går sönder. Men nu har jag en helt ny och fin med vintriga ekollon på! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar