lördag 27 december 2014

Johannas Jullista

Hittade den här lilla jullistan på Johannas Julblogg, tyckte att den var så gullig att jag ger mig på ett försök.

Bästa presenten du fick: 
Jag fick så många fantastiska presenter... Men kanske Literary Listography: My reading in lists eller min presentbox från Rituals.

Bästa presenten du gav:
En riskokare till min risälskande bror. 

Roligaste presenten du fick: 

Tomten är allergisk mot stygga barn av Unni Lindell.

Roligaste presenten du gav: 

Min bror, min mor och min far fick alla som en giftbag med diskrelaterade saker, haha. Ett tiopack med disktrasor, en typ av "krok" man kan sätta upp disktrasan på tork med, en såndär skopa för att skopa upp mat ur diskhon och en diskborste. Hehe, det tyckte jag var kul. De fick förstås andra presenter också. 

Godast på julbordet var:

Samma varje år - potatispannkakan. Gott var också avokadosalladen med keso, rödlök och paprika. Nomnom. Även de ugnstillagade morötterna och palsternackorna  samt den kryddstekta broccolin var god. 

Äckligast på julbordet var: 

Gravad lax. Äter inte fisk eftersom att jag är vegetarian men min mamma övertalade mig att smaka en liten bit och njae det var inte något vidare. 

Det bästa jag såg på tv på julafton var: 

Karl-Bertil Jonsson. Jag älskar Karl-Bertil Jonsson.

Det roligaste vi gjorde på julafton var: 

Jag var och hälsade på min kompis som fyllde arton vilket var väldigt roligt och på kvällen så spelade vi när då då? säkert fem gånger. 

Julaftons största miss i år var: 

Ja, det var ju väldigt tråkigt att min farmor var på sjukhuset. 

Till nästa julafton ska jag: 

Baka mer julgodis! Börja se på julfilm tidigare! Lära mig hela Twelve days of christmas

Det bästa den här julaftonen var: 

Att få känna samma spänning som när jag var liten inför julafton, julklappar, julgodis och allt annat som hör julen till. 

I år glömde jag att: 

Vet inte om det var något speciellt som jag glömde faktiskt? 


en liten bild på julgranen vi har i hallen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar