fredag 26 december 2014

Mellandagar

"Mellandagar", låter inte det otroligt grått och trist? Mellan som nästan aldrig  är något bra, mellanbarn, mellanöl, mellankrigstiden. Ja, inget vidare alls. Men mellandagarna, de förtjänar ett annat namn, för de är fanemej inte grå och trista alls. Tidigare har jag känt det, att de är hur sorgliga som helst eftersom att julen är över. Men nu, när jag har mognat lite, inser jag att julen inte bara är paketöppningen på julaftonskvällen - den är så mycket mer och fortsätter därför hela mellandagarna.

Igår och idag har jag spenderat åt typiskt mellandagsbestyr. På eftermiddagen igår åkte vi in till SÖS och hälsade på min farmor igen. När vi var där kom även min brors flickvän. På vägen hem från sjukhuset åkte vi förbi en lägenhet som de kanske möjligtvis ska flytta in i till våren. Väl hemma åt vi julbordsrester och bruna böner. På kvällen spelade jag, min storebror och hans flickvän brädspel till flera timmar efter tolvslaget.

Imorse hade jag satt larmet på nio noll noll för att åka in till LUSH mellandagsrea. Såhär på annandagen brukar de alltid rea ut alla presentförpackningar, allt tillhörande julkollektionen, samt allt tillverkat innan första oktober - en riktigt bra deal alltså. Vas jag köpte ska jag fota och så får ni se det imorgon. Men en sak är säker i alla fall - sparade en hel del.

Till middag åt vi lite mer rester och så hade min mamma gjort paté, men eftersom att jag inte äter kött fick jag skippa den. :(

Efter middagen tittade vi Frozen - som jag fick i julklapp och sen såg vi på spåret. Nu ska jag och min pappa titta på bridesmaides om tre minuter.

Det jag absolut älskar mest med mellandagarna är att de blir sådana underbara familjedagar. Oftast kan det vara svårt att få ihop när alla pluggar och jobbar, men nu när vi alla är lediga blir det hur mysigt som helst.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar