måndag 8 december 2014

Sängliggandes

Har haft ett par hemska dagar. I fredags vaknade jag med halsont men tänkte inte så mycket på det. Packade ner lite halstabletter i min väska och åkte till skolan som vanligt. Allt var frid och fröjd, fast när jag tänker tillbaka så åt jag faktiskt nästan inget till lunch pga avsaknad aptit, till eftermiddagen. Efter skolan skulle vi filma lite scener till en informationsfilm vi håller på med. Började få lite huvudvärk och kände mig trött i nacken men till en början var det ingen fara. Efter ungefär en halvtimme kunde jag knappt stå upp och hela jag skakade av kyla. Vi var nästan klara så vi bestämde oss för att inte avbryta utan filma det sista. Tillslut var vi klara och jag skulle ta mig hem med bussen. Promenaden från skolan till busshållplatsen som tar kanske tre eller fyra minuter tog tio minuter eftersom att jag bara orkade ta små små steg och var tvungen att stanna och andas flera gånger. Bussresan kändes som en timme och när jag tillslut kom in innanför dörren hemma la jag mig på golvet och grät. Haha tragisk. Min mamma som hörde detta kom ner och fick hjälpa mig av med skorna, jackan och upp till mitt rum och min säng. Och sen dess har jag spenderat all min tid här. 

Jag har mått så dåligt. Det enda jag har gjort är sovit och slösurfat på mobilen. Jag har inte orkat sätta mig med datorn i sängen, jag har inte ätit, inte tittat åt mina kalendrar alls. Idag är första gången jag har kunnat stå upp tillräckligt länge för att duscha. Men nu är jag sååååååå uttråkad. Vill städa, baka, pyssla och gå på blåsiga promenader men det finns ingen ork. Min kropp säger nej bara jag försöker gå ner för trappan. 

Vet inte om jag ska försöka gå till skolan imorgon. Jag får se då helt enkelt. Men nu ska jag ta en liten tupplur, för det får man göra när man är sjuk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar