söndag 14 december 2014

Helgen

I fredags eftermiddag åkte jag och min kompis iväg för att besöka en annan kompis på hennes internatskola. Hon studerar på en folkhögskola och bor där på ett slott! Vi tog oss dit med diverse tunnelbanor och bussar. Det tog kanske två timmar och vi kom fram vid sjutiden. Där tittade vi på en show som hon och hennes klass framförde. Sedan fikade vi lite, fick en rundtur på slottet och sedan hängde vi bara med henne och flera andra elever på skolan. Mycket trevligt. Vi packade sedan ihop oss i hennes dubbelsäng och sov ett par timmar. Vid sextiden väcktes vi nämligen av att ett luciatåg beståendes av fyra stjärngossar kom och lussade på vårat rum! De sjöng ett par sånger och bjöd på lussebullar samt julmust.

Idag har jag varit och handlat lite julklappar. Fick inte allt handlat tyvärr så jag måste åka in en eller två gånger till nu i veckan. Hur jag ska få tid med det är dock ett mysterium som kräver en lösning.

Nu ska jag ta ett långt varmt bad med "Lord of Misrule" och min bok. Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar