måndag 1 december 2014

en jäkligt jobbig vecka

Försvann efter ungefär halva förra veckan. Det var en extremt påfrestande vecka, emotionellt. Men nu är jag tillbaka! Utmattad men taggad. :)

Igår tog mamma ner jullådorna från vinden så jag kunde plocka upp resterande pynt. Så nu är allt uppe på mitt rum - förutom julgranen. I resten av huset ekar det tomt, förutom adventsljusstakar och stjärnor. Men det andra pyntet brukar inte få komma fram förrän dagarna innan jul.

Jag hade tänkt att sätta upp granen tills idag, och ha paketen i paketkalendern liggandes under den, men igår bestämde jag att julgranen får vänta - så att jag har något att se fram emot. Istället för att ha paketen under granen har jag gjort en liten hörna med alla paket. Har tänkt att jag om ett par dagar, när de sista paketen är fixade, ska fota och skriva ett inlägg om hur jag räknar ner till julen. Blir nog topp.

Imorgon börjar jag tolv och tänker därför åka in till stan vid tio för en snabb runda i ett par butiker. Har spanat in mig på några julklappar, bl.a. på Åhléns, HM home, Akademibokhandeln och designtorget och det skulle vara så skönt att få några klappar köpta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar