söndag 28 december 2014

På rundtur i vår gran

Vår gran är lie speciell. På långt håll kanske den ser ut som vilket gran som helst men tar man sig närmare kommer man se att nästan ingen av julgransprydnaderna är den andre lik. Vi kör inte på julgranskulor i flerpack i tre färger, utan har lite mer personliga hängen i granen. Det mesta är dels gammalt från min mamma och annat har vi samlat på oss på olika resor. Här kommer en del av grejerna vi har i granen! :)

Fullbild på vår julgran

 Denna vet jag inte vart den kommer ifrån... Fin är den i alla fall! 

Polkagrisgodisen är köpt i New York, julkulan vet jag inte vart den kommer ifrån. 

Här är ett litet näbbdjur med tomteluva, köpt i Australien. 

Musse och Mimmi, en är min och den andre är min brors. Köpta på Disneyland Paris. 

Känguru med tomteluva, köpt i Australien tillsammans med näbbdjuret.  

Ursäkta den halvdåliga bilden. Men här är det en nallebjörn som håller upp en boomerang med en julhälsning. Också denna är köpt i Australien. 

En sjökossa, med tomteluva och jultröja. Köpt i Florida. 

En liten glasängel, kommer från min mamma. 

En elefant, handgjord i ståltråd och glaspärlor. Köpt av mina föräldrar i Sydafrika. 

Långben, köpt på Disneyland i Kalifornien 

En koala i en julstrumpa, köpt i Australien

Mimmi dansar balett, köpt på Disneyland i Kalifornien 

En flygande koala! Köpt i Australien 

Handgjort hjärta, köpt i Sydafrika

Tror att denna bara är från typ Åhlens, men jag älskar den verkligen! Vill ha den uppe året om. 

Det blåa hänget är köpt i Grekland, om jag inte minns fel. 

Nämen, den här fick ju jag i julklapp! 

Halmstjärnan kommer från min mamma och äpplet är såklart från the big apple, New York! 

Inser nu att jag missade att fota två av de vackraste. Det är löv som på något sätt blivit täckta i någon metall? Kan inte förklara... Haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar