onsdag 24 december 2014

Julafton

God jul allihopa! Egentligen hade jag inte tänkt blogga så här på julafton, men när jag nu fick en liten stund för mig själv tänkte jag att det är lika bra. 

Jag har idag redan hunnit avverka massor av skoj. Vaknade vid sextiden imorse, som jag alltid gör på julafton, och firade min egna lilla jul, som jag alltid gör på julafton. Det innebär att jag ensam tittar på Musse Pigg och hans vänner firar jul, dricker te, öppnar paketen i min julstrumpa, äter mandariner och choklad. Jag älskar den där lilla stunden på morgonen, för då kan jag verkligen ta in att det är jul. Vid halv nio åkte jag sedan iväg till min vän som fyller arton år. Hos henne hade ett par släktingar och vänner samlats för att äta frukost och ge henne presenter. Mycket mysigt. 

Vid elvatiden började jag dra mig och åkte iväg till Södersjukhuset där min farmor spenderat den sista månaden. Mötte upp mina föräldrar och bror och besökte henne. Hon fick julklappar och vi hade med oss en tallrik med julmat. 

Därefter åkte vi hem igen, fikade lite och strök de sista dukarna och sånt. Tillsammans kollade vi på Kalle Anka och sen dess har mina föräldrar ägnat sig åt julmaten. Jag och min bror har kollat lite på Kan du vissla johanna, men mest har vi bara suttit i soffan och snackat skit!

Nu snart är det dags för mat, och sen vet jag inte - antingen så öppnar vi julklapparna före eller efter Karl Bertil Jonsson

Ha en fortsatt trevlig julafton! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar